Och även annat ointressant..

2011-12-08

I'm Baaaack :D

Hejförfan!

Måste jag dra en hel ursäkt om varför jag inte bloggat på århundraden? Mkay..
Jag har inte tittat på något nytt roligt. Eller mjo, jag kollar ju på TV varje dag (Inte TV-program, utan nerladdat) så jag borde egentligen kunna blogga varje dag, men jag har haft annat för mig. Lagom mycket jävla ångest inför att jag inte har något jobb i en månad nu när Kistamässan går på julledigt. Lagom mycket ångest inför att inte ha en spänn över denna månad och då har jag EJ köpt julklappar eller en vinterjacka.
Jag har för övrigt inte haft någon som helst inspiration och jag har hållit mig väldigt sysselsatt.

Som de flesta av er vet så kom Sara hem bara för att åka igen en månad senare.. Vilket tog hårt på mig när jag växlat in mig på att ha henne hemma igen.
Förlåt Sara om du läser detta men du vet att det tog hårt på mig.

Ja, till och med mina naglar har fått vara lidande ett tag nu utan att jag gjort något kul. Jag har NOLL inspiration, och när jag väl gör något med naglarna blir jag så onöjd att jag inte ens fotar det. Mhh. Så kul är det.. =/

HUR SOM F***** HELST!

JAG har fått inspiration! Av en härligt stilig äldre man vid namn Jeremy Wades!
Han är biolog och sportfiskare och i mina ögon en ganska saftig bit att tugga på. Jaja, det var inte vad vi skulle prata om, utan om programmet han har på AnimalPlanet: River Monsters!
Han söker efter sötvattenfiskar med dåliga rykten, som lokalbefolkningen avskyr eller hedrar, som dödar, eller som bara har vassa tänder.
Hans metoder innebär alltid att fisken släpps tillbaka, och han provar ofta olika krokfria fiskesätt som han lär sig av urinvånare på olika ställen.

Jag uppskattar detta program som FAN! Dels för att han är sjukt duktig på att fiska, dels för att jag har en snuskig fascination av bisarra och knäppa djur. Speciellt fiskar, just för att dem lever i ett sådant annorlunda land än vi!
I alla fall i säsong tre så börjar han varje avsnitt med att berätta om ett påstått dödsfall eller en sägen, sedan fortsätter han genom att intervjua lokalbefolkningen, lära sig nya fiskesätt och få in så mycket fakta som bara möjligt. Sedan ska han försöka fånga detta "monster".
Han är inte sådär löjlig som hyser rädsla för dessa monster. Utan han hyser enbart stor respekt och vördnad inför deras storlek och rykten. Han är väldigt down to earth och jag är helt besatt!

Jag är lite insyltad på dokumentärer och reality-tv just nu.
Don't be a hater :P

Peace

2 kommentarer:

  1. hahahah vad roligt att du också kollar på det utan att vi snackat om det (med tanke på att det förmodligen inte är den mest popuära serien i världen) hihih

    SvaraRadera
  2. Wtf ofta :O hahahha fan vad sjukt. Trodde jag var den enda människan i vår ålder som gillar fiskeprogram..:P

    SvaraRadera