Och även annat ointressant..

2012-01-26

Paranormal Activity-dagar!

Helow!

Hokai, såhär ligger det till:
Sett Paranormal Activity nu! Alla tre filmer såg jag och Max sön, tis och ons!

Paranormal Activity
Första filmen i serien på (än så länge) tre filmer.
Detta är ju verkligen en indiefilm, vilket nog gör den så jävla bra! Två simpla huvudrollsinnehavare, realistiska situationer och ett naturligt sätt. Jag trodde verkligen på att de var ett par när jag såg filmen. 
Katies avgrundsskrik när hon blir urdragen ur sängen fick mina ögon att tåras. Jag kände verkligen hennes rädsla och smärta och det fanns inget skådespelat i det. Braaaavoo!

Pararnomal Activity 2
"Paranormal Activity 2 is not a sequel to the first. It is its own movie. A different family. A different town. A different reason for the demon to bring terror."
Detta citat hittade jag på en filmblogg.. Denna person tyckte ettan var tråkig och blev inte alls skrämd av den, och inte av tvåan heller (I get it) men när personen skriver att det är en helt egen film? Öh hallåå? Did you not see the first movie?
Man måste absolut inte se ettan för att bli lite skrämd. Men för att fatta allt med att föra över demonen till syrran osv och sedan slutet så måste man nog det. Det är inte en anna stad, det är samma stad. Det är första familjens SLÄKT! Hur kan det ens vara nära till orelaterat?
Aja, on to the actual movie then:
Jag hade höga förhoppningar på denna film att den skulle vara ännu värre! Men inte fan hände det något särskilt läskigt. Det värsta är när demonen hoppar på hunden, och när hunden och ungen står och stirrar på väggen. När morsan blir nersläpad i förrådet och sedan går upp som en zombie tyckte jag det var lite mycket faktiskt.. Dessutom så kändes inte hon så realistisk när hon blir SLÄPAD ner för trappen i benet av någoting hon inte SER! Hon säger ganska lugnt: "Let me go!" hm.. visst alla har väl olika reaktioner och hon blev uppenbarligen chockad. Jag relaterar inte till det dock.
Slutet var väldigt snabbt och hafsigt. Jag tycker det var lite over the top.

Paranormal Activity 3

Okej, detta var något av det läskigaste jag sett. Jag drömde mardrömmar om Kristi inatt. Hon var verkligen HELVIDRIG i denna film. FYFAN.
Måste ju säga att den som gjort filmen verkligen har hittat vad som gör oss människor rädda. I alla fall om man blir rädd av samma saker som jag, 
  • Liten flicka, svart hår och vitt nattlinne som går omkring i mörkret och skrattar.
  • Osynlig gubbe som tycker om att retas, och som hotar flickan som är läskig
  • En äcklad och förtjusad förväntan om att något ska hända varje gång kameran rullar från hallen till köket.
  • Skräckfilmshumor - någon av den bästa! Man skrattar åt allt när man är nervös!
Alltså.. (Spoiler behöver jag väl inte säga?) Men först såg jag inte när lakanet stod i hallen när barnvakten var där. Då hojtade Malin till för att hon blev rädd och DÅ såg jag den. JAG HÖLL PÅ ATT BAJSA PÅ MIG! Sen när jag vet att den ska stå i köket nästa frame. Så gör den såklart det.. MEN när vi tror att det ska vara Kristi som ska skrämma barnvakten eller Toby som ska ruska vett i henne, så FÖRSVINNER det som håller lakanet uppe. GOD DAMNIT vad bra gjort. Kiss i byxan? Jajemen!
Sen när ungen hoppar ner från övervåningen.
Och när Katie blir upphållen i håret höll jag på att dö. Då skrek jag till och med :S hahahha
Fyfan jag blir nervös av att skriva om denna film.
Något av det bästa i hela filmen måste vara när den unga killen och Katie ska köra Bloody Mary. DET var kul och läskigt på samma gång (praktexempel på skräckfilmshumor).

Shit jag måste kolla på en komedi nu så jag slutar tänka på detta. Over & Out!

2 kommentarer: