Och även annat ointressant..

2011-08-17

En hyllning

Jag vet att man brukar hylla folk när dom dör. Men kvinnan jag tänker hylla nu är fullt levande.

Jag vet inte vad jag ska säga, jag är så tagen av henne att jag inte kan sätta ord på alla känslor.
Som dom flesta vet är jag är rriiiiiktig softie som bölar för minsta lilla.. Men när jag gråter till film, musik, dans osv så rinner det liksom tårar. När denna kvinna gör utlopp för sin kreativitet så hulkar, huffar och puffar och  störtbölar jag.

Sonya Tayeh

Den här kvinnan har en sådan vacker estetik att hon får dansare, domare och tittare att gråta som flickor. I nästan alla hennes koreografier kan dansarna känna igen sig och det rör dom så mycket. Och hon är nyskapande, risktagande, annorlunda.. EDGY helt enkelt.

Jag tuppar av lite.










Mina fyra favoriter denna säsong som slutade i början på Augusti.
Geisharutinen väckte mig, jag hade glömt hur mycket jag älskat Sonya sen jag först såg något hon gjort, men den påminde mig. Och varje gång en koreografi som är hennes kommer ut på scenen så SER man det. Man KÄNNER det och man HÖR det. 
~ fe-no-me-nal ~

Over and out, I'm beat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar