Och även annat ointressant..

2011-08-14

Johnny Cash

Gick in på Facebook och Johnny Cash-sidan som jag gillat frågade: What's your favourite Johnny Cash song?
Då kom jag och tänka på hur lyrisk jag var för några månader sedan då jag upptäckte vad han sjöng i låten Man in Black. Den är så fin. Så vacker. Så underbar. Och efter den dagen är den min favorit!

R.I.P Johnny Cash. Du var och är helt unik och underbar.

Kan samtidigt tipsa om filmen Walk the Line. Joaquin Phoenix blev godkänd att spela Johnny Cash av Johnny Cash himself, och Reese Witherspoon blev godkänd att spela June Carter av hon själv. Reese Witherspoon blev belönad med en Oscar för sin roll och jag tycker den skulle fått många fler. Phoenix är så extremt övertygande och Witherspoon också. Den är så JÄVLA bra den filmen. Helt stört. 
Dessutom (detta spekulerade jag i förut men kollade aldrig upp det, nu har jag fått veta att det är sant) så sjunger Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon alla låtar själva!! Så duktiga! Mer trivia: 
http://www.imdb.com/title/tt0358273/trivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar