Och även annat ointressant..

2011-08-12

Gårdagens titt

Igår såg jag 3 ½ film..
Love Actually
500 Days of Summer
och
Beastly

Sen såg jag början på första Bernard och Bianca-filmen.

Love Actually
Antar att dom flesta sett den.. Det hade inte jag i alla fall.
Man märker att den är brittisk, något jag faktiskt uppskattar (tro det eller ej).

Den är lite.. tråkig.. förutsägbar.. men vääääldigt romantisk på ett gulligt oamerikanskt sätt. VÄLDIGT Notting Hill på det hela. Tycker jag. ^^

500 Days of Summer
Hittade den BÄSTA låten i början på denna film. Regina Spektor - Us. Just looooove it! http://www.youtube.com/watch?v=fczPlmz-Vug&ob=av2e
Jag trodde det skulle vara en kärlekshistoria.. Men man får skenet av att den för det första är ganske indie. Sen att den är otroligt deprimerande. 
Hade den inte hattat fram och tillbaka med nutid och dåtid så hade man kanske kunnat böla till den till och med. Inte för att jag ogillade hattandet. Tvärtom! Jag gillar att den förstör det romantiska intrycket man får under tiden. 
Måste säga att jag skulle ge den typ 7 av 10. Mest för extremt bra skådisar och indie-upplevelsen man får.
Emma märkte:En sekvens i filmen när Tom är aslycklig och springer ut på gatan på väg mot jobbet. När han kommer till parken så är det en massa folk där.. och ALLA har något blått eller blåaktigt på sig. Jag undrar väldigt mycket varför.. Ska försöka ta reda på det.

Beastly
Jag skulle ljuga om jag sa att jag gillade denna film.. Fyfan. Den är så äckligt amerikansk-highschool att jag dör lite. Antar att den är menad för en lite yngre publik. Sen att det är en tolkning på Skönheten och Odjuret gör bara att jag jämför den med Disneys film och tycker att den är fel. Den hade kunnat göras såååååå bra! 
Alex Pettyfer ser jag bara som den rika killen alla älskar i Wildchild. Vanessa Hudgens förväntar jag mig ska börja sjunga hela tiden och Mary-Kate Olsen är "häxa" och "ful".. Tycker hon är snyggare i denna film än i vissa andra sammanhang! Meningen med hela grejen är ju att han ska vara ett ODJUR! Han är förfan asball med alla konstiga streck och plåtgrejer. I orginalet är han en best. Ett djur. Men hon finner kärleken i hans inre och älskar honom för den han är. 
Wah-waaaaaah säger jag!


Sen såg jag ju lite av Bernard och Bianca. Men det är en klassisk tecknad film så den blir man inte besviken på! Att få se penseldrag och riktiga färger, (kritor, blyerts, tusch eller vad man nu använde då) är helt otroligt underbart i en tid då Pixar iof gör ganska bra, men mycket oorginella filmer. 
Underbart var namnet! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar