Och även annat ointressant..

2011-08-30

FÖRLÅT

I'm soooo sorry!

Inte för att många följer mig men ändå, jag vill ju att något ska vilja läsa och jag har inte uppdaterat på LÄÄÄNGE.

Jag har... inte varit UPPTAGEN... men jag har inte sett någon film, kollat på serier eller hört något särskilt spännande på länge. Jag har jobbat, sovit och umgåtts med folk..

Idag ska jag göra ett inlägg om den senaste lilla tiden. Även fast jag dedikerat denna blogg till mediala saker så är det ju ändå jag som skriver den. Och nu jävlar ska jag berätta vad som hänt!

Jag jobbade mitt första pass för säsongen på Kistamässan. Jag skulle ju jobba där OCH på Arlanda..Dock hände en sak som gjorde att jag började fundera.. för jag började känna mig fruktansvärd deppig. Detta var i fredags kväll. Jag åkte bil med J och efter det blev jag fruktansvärt deppig och det blev ett total breakdown för mig. Och när man öppnar dendär ventilen för något liiiiitet... så brister hela dammen och ALLT man känner kommer ut.
Jag kände inte för att hälsa på syster i Turkiet på hennes speciella dag, jag kände mig tvingad. Inte av henne men av förväntningen.
Jag kände att jag vill fokusera på ETT jobb, komma bort från det förbannade restaurangträsket som jag hamnat i och vidga mina vyer, rent arbetsmässigt.
Jag ville ta tag i mitt liv, ha ett mål och ett tidsfördriv.
Jag ville lära mig att ta hand om mig, Max och vårt hem ordentligt.

SÅ:
Jag ska inte till Turkiet
Jag har sagt upp mig från Taste, fått fler timmar på Kistamässan och ska dessutom få lära mig nya saker och få lite mer ansvar.
Jag ska ÄNTLIGEN ta tag i.... (trumvirvel) JAPANSKAN! Hittade en jättebra kurs som jag vill testa. Måste bara veta om dom vill ha pengar NU eller när man börjar. Det märker vi.
Jag och Max ska skaffa katt. Jag var och tittade på honom igår och han är helt jävla underbar. Den 11:e September (kom nu på att det blir 10:år efter WTC) flyttar han in här.
Innan dess ska vi ha grovstädat, organiserat och löst lite problem i vår lägenhet.
Jag har slutat goffa godis och chips varje kväll, och väljer nu oftast ett äpple istället för en Snickers.
Jag känner att jag vill ta tag i mitt sena tonårsliv och bli lite vuxen.

Många har rynkat lite på näsan till tanken att vi ska skaffa katt. Men jag känner mig mer än redo. Jag vill inget hellre än att ha ett djur att ta hand om. Jag VET att denna gång kommer jag få en push av det. Förra gången var jag alldeles för omogen och jag ville ju egentligen inte.

Jag ser fram emot att bli kattmamma (höhö). Att ha ett jobb som jag trivs till TUSEN med, att ha en ren och fin lägenhet, att ha en sambo som trivs och att framför allt må bra.. båda psykiskt men ännu mer fysiskt.
Jag fick liksom njursten av en anledning, och jag tar det som ett tecken på att jag borde ta bättre hand om mig själv. Man har bara en kropp.
Det börjar med ett beroende och kommer så småningom gå över till ett annat. Det garanterar jag.

Ska nog slänga in en låt jag lärt mig totalälska. Och jag vet att jag ABSOLUT inte är ensam om det :D

HÄLSA TILL SATAN, VI HÖRS!!

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar